- Historia
- Ideario Institucional
- Agenda
- Inscripción
- Cursos
- Materias
- 1er Año (P.C.M.T.P)
- 2do Año (P.C.M.T.P)
- 3er Año (1er año S.C.M.T.P)
- 4to Año (2do año S.C.M.T.P)
- 5to Año (3er año S.C.M.T.P)
- 6to Año (4to Año S.C.M.T.P)
- Fotos
- Contacto
- Area Docente
UNIDAD 1:
OBJETIVOS: Intercambiar información acerca de rutinas diarias. Presentar y hablar de otra persona. Concertar citas. Horarios y ubicación temporal.
CONTENIDOS: Personal information. Verb to be. Simple Present tense. Question words. Adverbs of frequency. Technical vocabulary: electrical parts.
UNIDAD 2:
OBJETIVOS: Emplear estructuras verbales y reconocer su aplicación. Comprender instrucciones. Expresar necesidades. Identificar elementos. Hacer pedidos.
CONTENIDOS: Prepositions. Verbs followed by gerund (like, love, hate). Demostrative articles. Imperative. Technical vocabulary: fixings.
UNIDAD 3:
OBJETIVOS: Expresar rutinas personales y de terceros. Describir y enunciar funciones de objetos. Ubicar espacialmente elementos.
CONTENIDOS: Present Continuous tense. There + to be. Technical vocabulary: parts of tools, computer and electronic equipment.
UNIDAD 4:
OBJETIVOS: Expresar decisions relacionadas con el futuro. Mantener una conversación sobre moda. Describir secuencias utilizando conectores.
CONTENIDOS: Tense: going to for the future. Difference with Simple Present and Present Continuous for the future. Modal verb: can. Technical vocabulary: instruction manual.
UNIDAD 5:
OBJETIVOS: Entablar una conversación sobre rutinas diarias. Descripción de sistemas.
CONTENIDOS: Asking for description: what + to be + like? Revision of Simple Present. Technical vocabulary: fluid and cooling systems, electrical units.
UNIDAD 6:
OBJETIVOS: Ofrecer, aceptar y rechazar objetos. Enunciar actividades del momento. Escuchar y comprender una conversación telefónica.
CONTENIDOS: Offerings: modal would. Revision of Present Continuous. Technical vocabulary: materials and properties.
UNIDAD 7:
OBJETIVOS: Expresar eventos pasados utilizando verbos regulares. Interrogar y responder acerca de ellos. Indicar posesión.
CONTENIDOS: Past simple of regular verbs. Past simple of verb “to be”. Possessive pronouns. Question word: Whose? Common adjectives.
BIBLIOGRAFÍA:
*TECHNICAL ENGLISH 1 COURSE BOOK. (1a: unidades 1 a 6). Ed.Pearson Longman
*GRAMMAR POINTS 2. (apuntes de In Focus 2 en fotocopiadora)
*Cassettes.
*Diccionario.